Incidence of merchandising in the companies of luxury accessories for high-range cars in the city of Barranquilla. Case: tunnnig imports.
DOI:
https://doi.org/10.21803/adgnosis.v7i7.301Abstract
Se pretenden evaluar las variables de Merchandising que intervienen en la toma de decisiones de los compradores de las empresas del sector accesorios, y su influencia en la productividad, que? de manera directa, incide en el crecimiento de estas empresas comerciales en la Regio?n Caribe Colombiana, en especial en la ciudad de Barranquilla, asi? el presente arti?culo toma como estudio de caso la empresa Tunning Imports. Para esta evaluacio?n se hace uso de herramientas investigativas y documentales, a trave?s de la revisio?n de 16 referencias, cuyos resultados mostraron una gran influencia en el comportamiento del consumidor establecido y en la toma de decisiones de este target que han llevado a un alto crecimiento de estas empresas en la ciudad, asi? como tambie?n un sondeo a trave?s de encuestas al azar de clientes que se acercaron a la empresa.
Palabras clave: Merchandising, Arquitectura de la Tienda, Arti?culos, Comportamiento de los Consumidores, Estrategias.
Abstract
It is intended to evaluate the Merchandising variables that intervene in the decision making of the buyers of these important companies, and their influence on productivity, which, directly, affects the growth of these industries in the city of Barranquilla, and in Special in the north coast of Colombia, this article is based on the company Tunning imports, located in the city of Barranquilla. For this evaluation, investigative and documentary tools are used, through the review of 16 references, whose results showed a great influence in the behavior of the established consumer and in the decision making of this target that have led to a high growth of These companies in the city, as well as a survey through random surveys of customers who approached the company.
Keywords: Competitiveness, Government and institutions, Economic Development, Human Capital, Business Efficiency, Productive Infrastructure.
Downloads
References
Cubillos, R. & Laverde, J. (2009). La fantasía del merchandising.
Hasty, R. & Reardon, J. (1998). Gerencia de ventas al detal. Bogotá, Colombia: McGraw Hill.
Laverde, M. (2015). Marketing para droguerías. Editorial Santa bárbara.
Lerma, A. (2003). El merchandising. Thomson Business Journal. Tunningimports.com (26 de febrero de 2018).
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 ADGNOSIS
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.