Analysis on the perception of quality and the relation to the performance of human capital
DOI:
https://doi.org/10.21803/adgnosis.9.9.433Keywords:
satisfacción del cliente, service quality, customer serviceAbstract
This study analyzed the perception of the quality service in relation to the performance of the human capital of the consulting and advisory company Management Systems Institute. An applied research was carried out with a quantitative approach, supported by data collection techniques through an evaluation instrument. The study shows that the main reasons for obtaining a certification are customer satisfaction, positioning of the company itself and recertifications. It is concluded that the evaluation of the service quality that clients perceive for the consulting companies will depend largely on the performance that human resource performs in its activities during the consulting.
Downloads
References
Cabral, S. (2007). Evaluación de la satisfacción de clientes. Madrid: Verlag Dashöfer Ed.s Prof.s Recuperado de: https://books.google.com.mx/books?id=DdtdLcJm9IkC&dq=concepto+de+satisfaccion+al+cliente&source=gbs_navlinks_s
Cassutti, M. (2016). Administración de las organizaciones. Argentina: TGU, UNC. Recuperado de: http://aotgu.eco.catedras.unc.edu.ar/sistemas-de-organizacion-y-contexto/un-sistema-abierto/recursos-organizacionales/
Chiavenato, I. (2017). Administración de recursos Humanos. El capital humano de las organizaciones. México: Mc Graw Hill.
Conacyt (2013). Informe general del estado de la ciencia, la tecnología y la innovación. Recuperado de: http://www.siicyt.gob.mx/index.php/transparencia/informes-conacyt/informe-general-del-estado-de-la-ciencia-tecnologia-e-innovacion
Felsinger, E. Runza, P. M. (2002). Productividad: Un estudio de caso en un departamento de siniestros. Universidad del CEMA, Maestría en Dirección de Empresas. (p.5). Recuperado de: https://ucema.edu.ar/posgrado-download/tesinas2002/Felsinger_MADE.pdf
International Organization for Standardization. (2015). ISO 9001:2015: Sistemas de gestión de la calidad – Requisitos. Ginebra: ISO.
Origen de las normas ISO. (2015). En ISOTools excellence. Recuperado de: https://www.isotools.org/2015/07/26/origen-normas-iso/
Iso9001calidad.com. (2013). ISO 9001 Calidad. Sistemas de Gestión de Calidad según ISO 9000. Recuperado de: http://iso9001calidad.com/que-es-la-gestion-de-la-calidad-23.html
Membrado Martínez, J. (2013). Metodologías avanzadas para la planificación y mejora: Planificación estratégica, BSC; Autoevaluación EFQM, Seis Sigma. Un enfoque integrados para las Pymes con sentido común. Ediciones Díaz de Santos: Madrid. Recuperado de: https://books.google.com.mx/books?id=WSMBAQAAQBAJ&dq=Antecedente+de+los+sistemas+de+gestion+de+calidad+en+el+mundo&source=gbs_navlinks_s
Salamanca Ospina, E. J., Uribe, C. A., & Mendoza Vega, L. M. (2017). ¿Cómo desarrollar un nuevo mercado donde la competencia no tiene ninguna?. Dictamen Libre, (20), 107–120. https://doi.org/10.18041/2619-4244/dl.20.2895
Summers, D. C. S. (2006). Administración de la calidad. México: Pearson educación
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 ADGNOSIS
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.