Market research for the reaccreditation of the law program at the Universidad Autónoma Del Caribe
DOI:
https://doi.org/10.21803/adgnosis.9.9.436Keywords:
Reaccreditation, competitive, relevance, study plan, leaderAbstract
Objetive: The purpose of this article is to determine the current relevance of the Law program of the Faculty of Jurisprudence of the Universidad Autonoma del Caribe, which serves as an input for its reaccreadition process. Methodology: For this research with mixed approach, through a desciptive method and transversal design. Where surveys were applied to Middle School students in grade 11, as well as Ungraduate students of the Faculty os Jurisprudence of the UAC; in addition, in-depth interviews were conducted with different graduates of the UAC anf Professionals from other organizations. Results: the importance that the study plan has, and also that there is relevance and coherence to the current needs of the country; as well as the existence of a great competitive offer, both local and national, giving the Univeridad Autonoma del Caribe great responsibility to be a leader in this field.
Downloads
References
Acreditación, C. N. (s.f.). Consejo Nacional de Acreditación. Obtenido de https://www.cna.gov.co/1741/article-187231.html
Arango Londoño, C. A., Hualpa Zúñiga, A. M., Reina Moreno, D. K., & Roncancio Ávila, M. N. (2016). Construcción e implementación de un estudio de caso como herramienta de apoyo a los procesos de aprendizaje en la asignatura de producción desde un enfoque constructivista. Ingeniare, (21), 109–125. https://doi.org/10.18041/1909-2458/ingeniare.21.403
CNA. (11 de 2016). Marco Normativo del Sistema Nacional de Acreditación. Obtenido de https://www.cna.gov.co/1741/articles-186370_Marco_Normativo_CNA_2016.pdf
Departamento Nacional de Planeación. (s.f.). Obtenido de https://www.dnp.gov.co/programas/desarrollo-social/subdireccion-de-educacion/educacion-basica-media/Paginas/educacion-basica-media.aspx
Educación, M. d. (s.f.). Ministerio de Educación. Obtenido de https://www.mineducacion.gov.co/1621/article-80319.html
Guru Contact. (s.f.). Guru Contact. Obtenido de https://www.gurucontact.com/que-es-el-posicionamiento-de-marca/
MEN. (09 de 2013). CONSEJO NACIONAL DE ACREDITACIÓN. Obtenido de https://www.cna.gov.co/1741/article-186382.html
Moraño, X. (4 de 10 de 2010). Emarketing & consumo. Obtenido de http://marketingyconsumo.com/estrategias-de-posicionamiento.html
Nacional, M. d. (s.f.). Ministerio de Educación Nacional. Obtenido de https://www.mineducacion.gov.co/1621/article-196477.html
Nacional, M. d. (s.f.). Ministerio de Educación Nacional. Obtenido de https://www.mineducacion.gov.co/1759/w3-article-85243.html
Nacional, M. d. (s.f.). Ministerio de Educación Nacional. Obtenido de https://www.mineducacion.gov.co/sistemasdeinformacion/1735/w3-article-254675.html?_noredirect=1
Nacional, M. d. (s.f.). Ministerio de Educación Nacional. Obtenido de https://www.mineducacion.gov.co/sistemasdeinformacion/1735/w3-article-254648.html
Nacional, M. d. (s.f.). Ministerio de Educación Nacional. Obtenido de https://www.mineducacion.gov.co/1621/article-79419.html
Nacional, M. d. (s.f.). Ministerio de Educación Nacional. Obtenido de https://www.mineducacion.gov.co/1621/article-79361.html
Okdiario. (21 de Junio de 2018). Obtenido de https://okdiario.com/curiosidades/que-metodo-descriptivo-2457888
Peterson, A. J., & Sánchez Roca, D. (2016). Percepción del empleador: competencias del egresado de Enfermería de la Universidad Popular del Cesar. Advocatus, (26), 227–237. https://doi.org/10.18041/0124-0102/advocatus.26.944
Porter, M. (03 de 2007). Leader Summaries. Obtenido de https://www.leadersummaries.com/ver-resumen/ser-competitivo
Shuttleworth, M. (16 de Junio de 2010). Explorable. Obtenido de https://explorable.com/es/estudio-transversal
UAC. (05 de 10 de 2015). Universidad Autónoma del Caribe. Obtenido de https://www.uac.edu.co/descargas_uac/reglamento/PEI_UAC.pdf
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 ADGNOSIS
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.