The Campaigns of Marketing and Growth Backing Inbound Impact on Millennial New Generations of Colombia’s Consumers
DOI:
https://doi.org/10.21803/adgnosis.11.11.529Keywords:
Digital marketing, inbound marketing, growth hacking, digital strategy, content generationAbstract
During the last years Marketing has transformed from the "offline" to the "online" model; it has changed from getting clients through strategies, techniques and traditional tools like print media advertising, tv commercials, radio spots, BTL activations, sampling and/or flyers to generate content and provide tools that attract and capture potential customers’ attention without being intrusive. These strategies should have the importance to the potential customers in order to generate purchase of the product or service offered by companies. The main purpose of the research is to analyse the impact that Inbound Marketing and Growth Hacking can have as new techniques, strategies and digital marketing tools in the millennial generation from Barranquilla, Colombia. How those techniques, strategies and tools could attract them through content and functionalities that generate value for them and motivates them to concrete a purchase for a product and / or service. It will also establish a model of Inbound Marketing and Growth Hacking strategy for companies that do not have a large digital advertising budget in order to attract potential customers of the millennial generation from Barranquilla and generate effective purchases of their products or services.
Downloads
References
Academia de Consultores (2017). ¿Qué es un buyer persona? Ejemplos y plantillas. Recuperado de: http://www.academiadeconsultores.com/que-es-un-buyer-persona/
Aetecno (2013). De whatsapp a line: la batalla de la mensajería instantánea en latinoamerica (2013, Mayo 29). Recuperado de: https://tecno.americaeconomia.com/articulos/de-whatsapp-line-la-batalla-de-la-mensajeria-instantanea-en-latinoamerica
BBVA (2018). ¿Quiénes son los ‘millennials’ y por qué son una generación única? Recuperado de: https://www.bbva.com/es/quienes-millennials-generacion-unica/
Behar Rivero, D. (2008). Metodología de la investigación. Editorial Shalom. ISBN: 978-959-212-783-7.94 p.41 En: http://rdigital.unicv.edu.cv/bitstream/123456789/106/3/Libro%20metodologia%20investigacion%20este.pdf
Boada, N. (2019). “Lead scoring y lead nurturing: qué es y beneficios”. Recuperado de https://www.cyberclick.es/numerical-blog/lead-scoring-y-lead-nurturing-que-es-beneficios-y-ventajas-para-tus-leads
Borrás, H. (2018). “Growth hacking: qué es y ventajas”. Recuperado de https://www.cyberclick.es/numerical-blog/growth-hacking-que-es-y-ventajas
Bulygo Z. (2019). “What The Highest Converting Websites Do Differently”. Recuperado de https://neilpatel.com/blog/what-converting-websites-do/
Cámara Colombiana de Comercio Electrónico. (2020). Informe Comportamiento del Ecommerce en Colombia Durante 2020 y Perspectivas para 2021. Recuperado de: https://www.ccce.org.co/wp-content/uploads/2020/10/informe-comportamiento-y-perspectiva-ecommerce-2020-2021.pdf
Cardona, L. (2017). ¿Cómo llegar a los millennials? Los grandes consumidores de contenidos. Recuperado de: https://www.cyberclick.es/numerical-blog/como-llegar-a-los-millennials-los-grandes-consumidores-de-contenidos
Cómo los millennials consumen contenidos y por qué son tan diferentes a otras generaciones. (2014, octubre 22). Recuperado de: https://www.puromarketing.com/47/23208/como-millennials-consumen-contenidos-son-tan-diferentes-otras-generaciones.html
Cubillos, N. (2018). ¿Quiénes y cómo son los millennials en Colombia? Recuperado de: http://www.elcolombiano.com/negocios/economia/quienes-y-como-son-los-millennials-en-colombia-JI8390579
Deloitte (2018). The Deloitte Millennial Survey 2018. Recuperado de: https://www2.deloitte.com/global/en/pages/about-deloitte/articles/millennialsurvey.html
Designplus (2019). ¡Imperdibles! 3 Ejemplos Exitosos De Inbound Marketing En Latinoamérica. Recuperado de: https://designplus.co/es/blog-marketing-digital/ejemplos-exitosos-inbound-marketing
Dinero (2016). 5 empresas revelan sus claves de éxito en las redes sociales. Recuperado de https://www.dinero.com/edicion-impresa/informe-especial/articulo/5-empresas-revelan-sus-claves-de-exito-en-las-redes-sociales/231505
Dimock, M. (2019). “Defining generations: Where Millennials end and Generation Z begins”. Recuperado de http://www.pewresearch.org/fact-tank/2019/01/17/where-millennials-end-and-generation-z-begins/
Dvoskin, R. (2004). Fundamentos de Marketing. Teoría y experiencia. Buenos Aires, Argentina: Ediciones Granica S.A.
El growth hacking como parte de una estrategia de inbound marketing. (2016, agosto 30). Recuperado de: https://www.inboundcycle.com/blog-de-inbound-marketing/growth-hacking-parte-estrategia-inbound-marketing
Fautsch, R. (2019). 5 ejemplos de campañas de inbound marketing exitosas. (2018, febrero 22). Recuperado de: https://blog.hubspot.es/marketing/ejemplos-de-campanas-de-inbound-marketing-exitosas
Fuente, O. (2018). Qué es el Growth Hacking y cómo aplicarlo paso a paso. Recuperado de: https://www.iebschool.com/blog/que-es-growth-hacking-como-aplicarlo-marketing-marketing-digital/
Gaitán, V. (2013). Gamificación: el aprendizaje divertido. Recuperado de: https://www.educativa.com/blog-articulos/gamificacion-el-aprendizaje-divertido/
Genwords (2018) Inbound Marketing: Qué es, Beneficios, Metodología y Ejemplos. (2018). Recuperado de https://www.genwords.com/blog/inbound-marketing
Goikolea, M. (2014). Casos de éxito y ejemplos de campañas de Inbound Marketing. Recuperado de: https://www.iebschool.com/blog/casos-de-exito-ejemplos-inbound-marketing/
Gómez, J. (2014). “¿Qué es la conversión en marketing digital?”. Recuperado de https://www.marketingandweb.es/marketing/que-es-la-conversion-en-marketing-digital/
Goodman, P. (2018). “Las grandes economías del mundo están creciendo de nuevo”. Recuperado de https://www.nytimes.com/es/2018/01/31/crecimiento-economico-global/
Hermes Creatives. (2018). Marketing de Contenidos: Inbound Marketing en Mallorca. Recuperado de: http://www.hermescreatives.com/marketing-online-digital/inbound-marketing-de-contenidos/
Hernández, J. (2018). Las mejores frases del inbound marketing summit Bogotá 2018. Recuperado de: https://designplus.co/es/blog-marketing-digital/las-mejores-frases-del-inbound-marketing-summit-bogota-2018
Holiday, R. (2012). Everything Is Marketing: How Growth Hackers Redefine the Game. Recuperado de: https://www.fastcompany.com/3003888/everything-marketing-how-growth-hackers-redefine-game
Horovitz, B. (2012). After Gen X, Millennials, what should next generation be? Recuperado de: http://usatoday30.usatoday.com/money/advertising/story/2012-05-03/naming-the-next-generation/54737518/1
IAB (2018). Top Tendencias Digitales 2018. Recuperado de: https://iabspain.es/wp-content/uploads/iab-toptendencias-2018-final.pdf
Inbound Cycle (2017). Outbound marketing vs inbound marketing. Recuperado de: https://www.inboundcycle.com/inbound-marketing-vs-outbound-marketing
Inbound Cycle (2018). Inbound Marketing: qué es, origen, metodología y filosofía. (2018, septiembre 17). Recuperado de https://www.inboundcycle.com/inbound-marketing-que-es
Inbound Cycle (2018). ¿Qué es el marketing digital o marketing online? (2018, septiembre 21). Recuperado de https://www.inboundcycle.com/blog-de-inbound-marketing/que-es-el-marketing-digital-o-marketing-online
Inbound Cycle (2019). Caso de éxito de ACNUR. (2019). Recuperado de: https://inboundmarketing.inboundcycle.com/caso-exito-acnur-inbound-marketing.
Downloads
Published
Versions
- 2022-12-08 (2)
- 2022-11-10 (1)
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 AD-GNOSIS
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.