Behavior of consumer purchase of pet products in Latin America
DOI:
https://doi.org/10.21803/adgnosis.v7i7.291Keywords:
Consumer Behavior, Market, Pet Ownership, Latin AmericaAbstract
The objective of this review article was to investigate the behavior of the consumer of pet products in Latin America, for this purpose, a descriptive and compilative bibliographical review was carried out. In effect, bibliographic references of scientific databases were compiled, which will not exceed ten years of publication in Spanish and English. The main results showed that the preferred type of pet are dogs with about 70% and cats with 23%, it was also evidenced that these animals are considered a member of the family, for which
a monthly budget is stipulated designed to meet your needs for well-being and care. It is estimated that by the end of 2018, the pet market in the South American region, may reach a growth of 4.2% in pet ownership, and up to 12.5% annually in consumption of goods and services for pets. In general, the products with the highest sales, in this sector, are those related to food, in 2016 the world production of balanced feed for dogs exceeded for the first time in history the barrier of 1,000 million metric tons.
Downloads
References
Acero, M. (2017). La Relacio?n Humano-Animal de Compan?i?a como un feno?meno sociocultural. Perspectivas para la salud pu?blica. Bogota?: Universidad Nacional de Colombia.
Alcaide, J., bernu?es, S., diaz, E., espinosa, R., mun?is, R., & Smith, C. (2013). Marketing y Pymes. Primera, 1 - 134. Obtenido de http://www.marketingypymesebook.com/wp-content/uploads/2013/04/MARKETING-Y-PYMES.pdf
Alltech. (2018). Encuesta Global sobre Alimento Balanceado de Alltech 2018. Obtenido de https://go.alltech.com/encuesta-global-sobre-alimento-balanceado-de-alltech
Amador, A., & Gonzalez, M. (2008). A?nalisis estarte?gico de mercados para el desarrollo exitoso de productos (caso confecciones y disen?os Amador E. U). Bogota?: Pontificia Universidad Javeriana.
Anetcom. (2007). Estretegias de marketing digital para pyme. . Asociacio?n de las nuevas tecnologias en la comunidad
Angarita, L. (2015). Investigacio?n de mercados para determinar la necesidad de creacio?n de una guarderi?a canina, en la ciudad de Ocan?a Santander. Ocan?a: Universidad Fransisco de Paula Santander Ocan?a.
Angulo, M. (2014). Ana?lisis del comportamiento del consumidor en la compra de leche en los supermercados ubicados en el norte del distrito metropolitano de Quito. Quito, Ecuador: Pontificia Universidad Cato?lica del Ecuador.
Armas, L. (2011). Estudio sobre el comportamiento del consumidos propietario de mascotas. Universidad tecnolo?gica Equinoccial.
Barbosa, N. (2012). La Influencia del Marketing en la toma de decisiones del Comprador. Universidad Nacional de Cuyo.
Beltra?n, C. (2016). Estudio del comportamiento del duen?o de mascotas en la ciudad de Quito para determinar tendencias y oportunidades de desarrollo de nuevos productos o servicios en este mercado. Quito: Universidad Internacional de Ecuador.
Beltra?n, S. (2013). Ha?bitos de compra en usuarios duen?os de mascotas (perros) sobre pra?cticas de vacunacio?n. Bogota?: Pontificia Universidad Javeriana.
Blanco, A., & Prado, A. (2016). Introduccio?n al marketing y la comunicacio?n en la empresa 2a edicio?n. Madrid: ESIC.
Cha?vez, D. (2011). Estrategia de posicionamiento para incrementar la participacion de mercado de la empresa espacio arquitectura y construccio?n S.A.C en la provincia de trujillo. Escuela academica profesional de administracio?n, 1 - 112. Trujillo, Peru: Universidad Nacional de trujillo. Obtenido de
http://dspace.unitru.edu.pe/bitstream/handle/ UNITRU/3723/chavez_an.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Columbus, G. (2013). Plan de negocios para la creacio?n de la empresa Estilo Pets: Empresa proveedora de ropa para perros. Quito: Universidad San Fransisco de Quito.
Congreso de Colombia. (2016). “Por medio de la cual se modifican el co?digo civil, la ley 84 de 1989, el co?digo penal, el co?digo de procedimiento penal y se dictan otras disposiciones.
Congreso de Colombia. (2016). Ley 1774. Proteccio?n animal.
Obtenido de http://es.presidencia.gov.co/normativa/normativa/LEY%201774%20DEL%206%20DE%20ENERO%20DE%202016.pdf
Delvalle, L., & Ricardo, M. (2016). Estudio de factibilidad para la creacio?n de un hotel para mascotas (perros y gatos) en la ciudad de Cartagena. Cartagena: Universidad de Cartagena.
Enri?quez, C. (2017). Marketing de mascotas un nicho muy lucrativo. Forbes, Mexico. Obtenido de
https://www.forbes.com.mx/marketing-de-mascotas-un-nicho-muy-lucrativo/
Euromonitor. (2017). Pet Care Global Industry Overview. Euromonitor international.
Frade, L. (2017). Proyecto Pets to Pest SAS. Bogota?: Corporacio?n Universitaria Uniminuto.
Go?mez, L., Atehortua, C., & Orozco, S. (2010). La influencia de las mascotas en la vida humana. Revista colombiana de ciencias pecuarias, 20(1), 377-386.
Huerta, A., Bazana, A., & Torre, M. d. (Noviembre de 2012). Marketing mix: la fortaleza de las grandes empresas. en Contribuciones a la Economi?a, 1 - 100. Obtenido de
http://www.eumed.net/ce/2012/marketing-mix.html
Instituto Nacional de Estadisticas. (2012). Estudio de mercado sobre alimentos de animales en costa rica. San jose , Costa Rica.
Jara, F. (2013). Comportamiento del consumidor propietario de mascotas en Quito. Quito: Facultad de ciencias Econo?micas de la universidad Tecnolo?gica .
Lindbeck, A., & Wilkstrom, S. (2016). The ICT revolution in consumer product markets. Seminar paper, 670. Institute for international economics studies.
Mancera, J. (2013). La era del marketing digital y las estrategias publicitarias en Colombia. 1 - 28. Bogota , Colombia: Universidad Nacional de Colombia. Obtenido de
http://www.fce.unal.edu.co/media/files/UIFCE/Administracion/Marketing_Digital_y_las_Estrategias_Publicitarias_en_ Colombia.pdf
Mejia, M., & Zarta, L. (2010). Propuesto de posicionamiento de marca a travez de la comunicacion en la empresa manantial de asturias. 1 - 121. Bogota, Colombia: Pontificia Universidad Javeriana. Obtenido de https://repository.javeriana.edu.co/bitstream/handle/10554/5442/tesis440.pdf
Monferrer, D. (2013). Fundamentos del Marketing. 1 - 159. Universitat Jaume I. Obtenido de http://repositori.uji.es/xmlui/bitstream/handle/10234/49394/s74.pdf
Ochoa, C. (2018). ‘Perrijos’, un negocio de millones de do?lares. Milenio. Obtenido de http://www.milenio.com/negocios/perrijos-un-negocio-de-millones-de-dolares
N., & Milla?n, J. (2016). Nevada canina. 1 - 34. Bogota, Colombia: Nevada Canina. Obtenido de http://repository.urosario.edu.co/bitstream/ handle/10336/12593/1020786178-2016.pdf?sequence=5
Peregrina, C. (2017). La realidad de los consumidores online. Informe global sobre consumidores en internet, 1-64. Espan?a: Consumo de KPMG. Obtenido de
https://assets.kpmg.com/content/dam/kpmg/es/pdf/2017/06/la-realidad-de-consumidores-online.pdf
Perez, V. (2015). Mascotas en Me?xico: un mercado de ma?s de USD2.222 millones. Legiscomex.
Petco. (2018). Tendencias 2018 en el segmento mascotas: lo que el mercado debe saber. Petmi.
Philip, K., & Armstrong, G. (2003). Fundamentos del Marketing. Niveles de segmentacio?n del mercado, Sexta, 236. Mexico: Edit. Pearson Educacio?n. Obtenido de
http://dspace.unitru.edu.pe/bitstream/handle/UNITRU/3723/chavez_ an.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Pinto, M., & Garzo?n, C. (2017). Pra?cticas de consumo y estilos de vida en tiendas especializadas para mascotas “Pet Shops”, en hombres y mujeres de 18-40 an?os, de nivel socioecono?mico 4 y 5 de las localidades de Suba y Chapinero de Bogota?. (F. d. Mercadeo, Ed.) Bogota?: Universidad Santo Tomas. Obtenido de http://repository.usta.edu.co/handle/11634/3032
Ponce, J., & Rodriguez, T. B. (2012). Factores que influyen en el comportamiento del consumidor. Contribuciones a la Economi?a, 15-29.
Raiteri, M. (2016). El comportamiento del consumidor actual. Universidad Nacional de Cuyo.
Ries, & Trout. (2000). Posicionamiento: la Batalla por su mente . McGraw Hill .
Rios, A. (2017). Mercado de las mascotas en Colombia crece un 13%. Pymes.
Rodrigue?z, D., & Benito, R. (2013). Proceso de decisio?n del consumidor: factores explicativos del visonado de peliculas en sala de cine de los jo?venes universitarios espan?oles. Universitat internacional de Catalunya.
Rosales, I. (2014). Determinacio?n de factores de intencio?n de compra de rosa de corte en la regio?n sur del Estado de Me?xico. Tenancingo: Universidad Auto?noma del Estado de Me?xico.
Sahui, J. (2008). Factores que influyen en la conducta del consumidor. Una aproximacio?n desde las ciencias sociales. Universidad Modelo, a?rea de mercadotecnia.
Samaniego, S. (2016). Estudio de factibilidad para la creacio?n de una empresa de servicios “world pets” spa, shop y kinder. Guayaquil: Universidad Ecotec.
Sa?nchez, D. (2015). Comportamiento del consumidor en la bu?squeda de informacio?n de precios online. Madrid: Universidad Auto?noma de Madrid.
Sa?nchez, J., & Jaramillo, L. (Abril de 2008). Estrategia de posicionamiento para la empresa Conmadepisos E.U. 1 - 88. Obtenido de https://repository.javeriana.edu.co/bitstream/handle/10554/9220/tesis301.pdf?sequence=1
Sax, B. (2013). Consumers pamper pets with good health. Drug Store News. Sellers, R. (s.f). Introduccio?n al marketing. 15-16. Barcelona: Club Universitario.
Torres, Y. (2014). Estudio de la Industria de Alimentos para Mascotas en la Ciudad de Quito . Quito: Universidad Andina Simo?n Boli?var.
Uribe, M. (2016). Ana?lisis de mercado para la introduccio?n de nueva li?nea de alimento de perro. Que?retaro: Divisio?n de la Oficina Principal Comida para Mascota S.A. de C.V.
Downloads
Published
Versions
- 2023-02-02 (3)
- 2018-12-02 (2)
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 ADGNOSIS
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.