Female market: The challenge for mechanical services
DOI:
https://doi.org/10.21803/adgnosis.10.10.467Keywords:
Behavior, Marketing, Female market, Mechanic workshopAbstract
This document is a theoretical reflection on the changes
and updates faced by two actors, on the one hand, the
mechanical workshop and on the other hand, the female
market, of which a documentary analysis is made with
respect to their behavior, which was carried out through
the review of the consumer behavior and business
marketing approaches. The workshop's position is
presented with a strong focus on the male market, and the
one taken by the woman who takes the and the one taken
by women to require and purchase mechanical services.
Finally, ideas are discussed and suggested to influence the
competitiveness of prevention, maintenance and vehicle
repair shops in Tijuana, Baja California.
Downloads
References
Banks, P., & Castillo, D. (2017). Girls Auto Clinic Glove Box Guide. Simon and Schuster, 2017. https://books.google.com.mx/books?id=pkk1DwAAQBAJ&printsec=frontcover#v=onepage&q&f=false
Bettman, J. R. (1979). Issues in Research on Consumer Choice. ACR North American Advances, NA-06, Pages: 214-217. http://acrwebsite.org/volumes/9555/volumes/v06/NA-06
Busse, M. R., Israeli, A., & Zettelmeyer, F. (2017). Repairing the Damage: The Effect of Price Knowledge and Gender on Auto Repair Price Quotes. Journal of Marketing Research (JMR), 54(1), 75–95. https://doi.org/10.1509/jmr.13.0291
CESVI. (2018). La reparación del futuro. Revista 52 [Autobodymagazine]. Revista 52. http://www.autobodymagazine.com.mx/revista/revistadigital/revista50/
Cetină, I., Munthiu, M.-C., & Rădulescu, V. (2012). Psychological and Social Factors that Influence Online Consumer Behavior. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 62, 184–188. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.029
Chávez, L. M. (2016). Marketing en productos y servicios.: Vol. 140 p (La Caracola). http://cimogsys.espoch.edu.ec/direccion-publicaciones/public/docs/books/2019-09-17-224443-marketing%20en%20productos%20y%20servicios-comprimido.pdf
Clarke, D. (2007). Driving Women: Fiction and Automobile Culture in Twentieth-Century America. JHU Press. The Johns Hopkins University Press.
Córdoba, P. D. A., & Rivera, S. J. S. (2013). Los estereotipos como estrategia seductora de la psicología de marketing. Poiésis, 1(26). https://doi.org/10.21501/16920945.998
CUAED, U. (s/f). Toma de decisión en las organizaciones. Completar Enunciado Arrastrando V2. Recuperado el 10 de diciembre de 2019, de https://programas.cuaed.unam.mx/repositorio/moodle/pluginfile.php/1008/mod_resource/content/1/contenido/evaluacion/completar_arrastrando/index.html
De la Cruz Almanza, S. . (2018). Teorías de desarrollo económico y desarrollo económico regional: un enfoque conceptual. Revista ADGNOSIS, 7(7). https://doi.org/10.21803/adgnosis.v7i7.295
Dennis, C., Brakus, J. J., Ferrer, G. G., McIntyre, C., Alamanos, E., & King, T. (2018). A Cross-National Study of Evolutionary Origins of Gender Shopping Styles: She Gatherer, He Hunter? Journal of International Marketing, 26(4), 38–53. https://doi.org/10.1177/1069031X18805505
Díaz, D. D. (2005). Toma de decisiones: El imperativo diario de la vida en la organización moderna. ACIMED, 13(3), 1–1. http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_abstract&pid=S1024-94352005000300010&lng=es&nrm=iso&tlng=es
Diputados.gob.mx, & INEGI. (2016). Estadísticas a proposito del dia del mecánico. Datos nacionales (p. 18). Instituo Nacional de Estadistica y Geografía. http://www.diputados.gob.mx/sedia/biblio/usieg/comunicados/25ene19/economia/17_diadelmecanico_230118-17.pdf
Figueroba, A. (2017, marzo 31). La teoría de la racionalidad limitada de Herbert Simon. https://psicologiaymente.com/inteligencia/teoria-racionalidad-limitada-herbert-simon
Galeana, P. (2016). La cultura patriarcal impera en México | Ameco Press. http://www.amecopress.net/spip.php?article14207
Hofstede. (2018). Country Comparison. Hofstede Insights. https://www.hofstede-insights.com/country-comparison/
ILO. (1997). Definición de la transversalización de la perspectiva de género. https://www.ilo.org/public/spanish/bureau/gender/newsite2002/about/defin.htm
INDESOL. (2018). Ley General para la Igualdad entre Mujeres y Hombres (Marco Normativo). gob.mx. http://www.gob.mx/indesol/documentos/ley-general-para-la-igualdad-entre-mujeres-y-hombres-24-03-2016
INEGI. (2014, enero 1). Directorio Nacional de Unidades Económicas. DENUE. Censos Económicos 2014. https://www.inegi.org.mx/app/mapa/denue/#
INEGI. (2015). Número de habitantes. Cuéntame de México. http://cuentame.inegi.org.mx/poblacion/habitantes.aspx?tema=P
Isac, N. (2016). Consumer behavior. Reference element for market trend of automobiles in Romania. Consumer Behavior, 8.
Jiménez, S. J. Elías. (2006). Un análisis del sector automotriz y su modelo de gestión en el suministro de las autopartes. 288. https://imt.mx/archivos/Publicaciones/PublicacionTecnica/pt288.pdf
Munguía, F. S., & Baca, T. N. (2014). Transversalización de la perspectiva de género en la Universidad Autónoma del Estado de México (UAEM). http://ri.uaemex.mx/handle/20.500.11799/62712
Parkin, K. J. (2017). Women at the Wheel: A Century of Buying, Driving, and Fixing Cars. University of Pennsylvania Press. https://books.google.com.mx/books?hl=en&lr=&id=KEw0DwAAQBAJ&oi=fnd&pg=PR9&dq=woman+buying+mechanic+services&ots=6AZT7Vyny5&sig=xEXlqcGfLgaLweRyMPIVHXdEsfw&redir_esc=y#v=onepage&q=mechanic%20services&f=false
Portalautomotriz.com. (2016). Estadísticas a propósito del Día del Mecánico Automotor. https://www.portalautomotriz.com/noticias/economia-y-finanzas/estadisticas-a-proposito-del-dia-del-mecanico-automotor
Rendichicas. (2018). Rendichicas. https://rendichicas.com/
Rivas, J. A., & Grande, I. E. (2004). El nuevo diccionario del Marketing (5ta ed.). ESIC Editorial.
Rubio, L., & Baz, V. (2015). El poder de la Competitividad (Primera edición 200). Fondo de Cultura Económica.
Ruiz de Maya, S. (2001). El comportamiento del consumidor en marketing. Del método científico a su posición en la empresa. Cuadernos de Administración, 17(26), 35–58. https://doi.org/10.25100/cdea.v17i26.152
Ruta 401. (s/f). ¿Tienes idea de cuándo aparecieron los primeros talleres de coches de la historia? Recuperado el 19 de diciembre de 2019, de https://blog.reparacion-vehiculos.es/los-primeros-talleres-de-coches-de-la-historia
Saad, M., & Metawie, M. (2015). Store Environment, Personality Factors and Impulse Buying Behavior in Egypt: The Mediating Roles of Shop Enjoyment and Impulse Buying Tendencies. Journal of Business and Management Sciences, 3(2), 69–77. https://doi.org/10.12691/jbms-3-2-3
Salamanca, E. J., Uribe, C. A. & Mendoza, L. M. (2017). ¿Cómo desarrollar un nuevo mercado donde la competencia no tiene ninguna? Dictamen Libre, (20), 107-120. https://bit.ly/2Mv1UuO
Solomon, M., Gary, B., Askegaard, S., & Hogg, M. K. (2006). Consumer Behavior Solomon (Third Edition). Prentice-Hall, Inc. https://www.academia.edu/31295505/Consumer_Behavior_Solomon
Urdiain, R., & Entrepreneur. (2006, octubre 6). De medio tiempo-2958. Entrepreneur. https://www.entrepreneur.com/article/255924
Urueña, O. L. Q. (2016). Memoria de los consumidores expuestos a la publicidad. https://repository.urosario.edu.co/bitstream/handle/10336/12162/Urue%F1a_TG2_161.pdf;jsessionid=13D753A569320969ABF1BB5A1D6A7D2C?sequence=1
Vijayalakshmi, S., & Mahalakshmi, V. (2014). A Study on Consumer’s Ownership, Acquire and Usage of Home Appliances in Chennai. ResearchGate. https://www.researchgate.net/publication/328233028_A_Study_on_Consumer's_Ownership_Acquire_and_Usage_of_Home_Appliances_in_Chennai
Weibell, C. J. (2011, diciembre 6). Behaviorism (John B. Watson – 1913). Principles of Learning. https://principlesoflearning.wordpress.com/dissertation/chapter-3-literature-review-2/the-behavioral-perspective/behaviorism-john-b-watson-1913/
Yadav, R., & Pathak, G. S. (2017). Determinants of Consumers’ Green Purchase Behavior in a Developing Nation: Applying and Extending the Theory of Planned Behavior. Ecological Economics, 134, 114–122. https://doi.org/10.1016/j.ecolecon.2016.12.019
Downloads
Published
Versions
- 2021-12-01 (2)
- 2021-12-01 (1)
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 ADGNOSIS
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.