Editorial
DOI:
https://doi.org/10.21803/pensam.v10i19.168Downloads
References
Adorno, T. W. (1998). Educación para la emancipación: conferencias y conversaciones con Hellmut Becker (1959-1969). Madrid: Ediciones Morata, S.L.
Carballo, J. L. V. (1970). Hegel y la teoría crítica de Marcuse. Revista de Filosofía, III(26). Univer- sidad de Costa Rica, Facultad Central de Ciencias y Letras.
Foucault, M. (2010). La arqueología del saber. Buenos Aires: Siglo Veintiuno. Foucault, M. (2015). Vigilar y castigar. Buenos Aires: Siglo Veintiuno.
Freire, P. (1975). Pedagogía del oprimido. Madrid: Siglo Veintiuno.
Gramsci, A. (1981). Cuadernos del Cárcere. Vol. 1. México: Ediciones Era. Horkheimer, M. (2003). Teoría Crítica. Buenos Aires: Amorrortu.
Huertas, O., Trujillo, J. & Silvera, A. (2015). Perspectivas de los derechos humanos y la libertad en contextos de sistemas. Análisis Político, 28(84), 115-134.
Marcuse, H. (2017). Razón y revolución. Barcelona: Alianza Editorial.
Meza, H., Silvera, A., Pineda-Carreño, M., Páez, J. & Vanegas, L. (2015). Acceso ciudadano en la
justicia como ejercicio dinámico de publicidad y contradicción, mediante estrategias garantes del debido proceso (acceso digital de pruebas). Revista Lasallista de Investigación, 12(2).
Santos, B. de S. (2010) Descolonizar el saber, reinventar el poder. Montevideo: Trilce-Extensión Universitaria y Universidad de la República.
Silvera, A. (2017). Experiencias de formación ciudadana en la educación básica: resignificación de
la relación escuela-comunidad. En J. González (Coord.), Educación Emergente, El paradigma del Siglo XXI (pp. 90-101). Bolivia: Prisa Ltda.
Silvera, A., Corredor, A., Pineda-Carreño, M., Olivera, H. & Hernández, R. (2016). Resignificación
del tejido social: formación de ciudadanos ecológicos a través de la integración dinámica de las neurociencias. Producción+Limpia, 11(1), 129-140.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Pensamiento Americano

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
The author or authors of an article accepted for publication in the Journal Pensamiento Americano will transfer all of the patrimonial rights to the American University Corporation free of charge, within which are included: the right to edit, publish, reproduce and distribute both print media as digital, in addition to include in article in international indexes and / or databases, likewise, the Editorial Seal is authorized to use the images, tables and / or any graphic material presented in the article for the design of covers or posters from the same magazine. By assuming the patrimonial rights of the article, it may not be partially or totally reproduced in any printed or digital media without its express permission.
AUTHORITY ASPECTS
For the Pensamiento Americano Journal, all the authors of an article have made substantial contributions to the research and the manuscript, and they share the responsibility when the article presents errors, fraud in some way or violations of copyright.
After submitting an article, the journal does not accept the addition, deletion or change in the order of the authors, in addition we reserve the right to release the article when it has been submitted to the journal and under no circumstances will American Thought accept the article. withdrawal of an article during any phase of the editorial process