Effects of price desynchronization on customer trust

Authors

  • Paola López Pontón Corporación Universitaria Americana
  • Valentina Morales Madariaga Corporación Universitaria Americana
  • Karina Moya Polo Corporación Universitaria Americana
  • Yira Romo De La Hoz Corporación Universitaria Americana
  • Carlos Torres Corporación Universitaria Americana

Keywords:

Electronic labeling, Price synchronization, Customer trust, Organizations and customers, Prices in retail stores

Abstract

This scientific article aims to demonstrate the effects of price desynchronization on customer confidence. This document shows the importance of synchronous pricing for retail companies as a means of sustaining customer credibility and trust. In view of the above, price theory is addressed as a basis for product price coding. In the research carried out on this theory Llano y Bueno in 2016, they highlight an electronic labelling system for the visualization and updating of prices of products in
supermarkets whose main objective is the design of an electronic system that would provide greater ease for the visualization of the characteristic of the products.

Author Biographies

  • Paola López Pontón, Corporación Universitaria Americana

    Programa Administración de Empresas, Sede Barranquilla

  • Valentina Morales Madariaga, Corporación Universitaria Americana

    Programa Administración de Empresas, Sede Barranquilla

  • Karina Moya Polo, Corporación Universitaria Americana

    Programa Administración de Empresas, Sede Barranquilla

  • Yira Romo De La Hoz, Corporación Universitaria Americana

    Programa Administración de Empresas, Sede Barranquilla

  • Carlos Torres, Corporación Universitaria Americana

    Programa Administración de Empresas, Sede Barranquilla

References

Alcaide, J. C. (2001). Confianza: Un factor indispensable peligrosamente descuidado. Marketing de servicios

y gestión de clientes. https://es.slideshare.net/jcalcaide/confianza-artculohbr

Ayos Figueroa, N, Villada Alzate, J, Cervantes Galván, L, Pattaro Amaral, F, Ospina González, J, Simancas Trujillo, R y Carmona Campo, C. (2022). Emprendimiento: Un análisis Desde el enfoque de género. Corporación Universitaria Americana.

Evrard, Y. (1993): La satisfaction desconsommateurs: état desrecherches. Revue Francaise duMarketing.

-145. 53-65.

Hernández, L. y Martín, A. (2004). Codificación de información mediante códigos de barras. Bol. Soc.

Esp. Mat. Apl. No 27, 29 - 48. http://digital.csic.es/bitstream/10261/21260/1/bol27_hernandez.pdf

Monroe, K. (2003). Pricing. Making Profitable Decisions. McGraw-Hill

Rodríguez Ramírez, A, Zapata Domínguez, Á y Ramírez Plaza, E. (2022). Emprendimientos sociales en la universidad del Valle. Sello editorial Coruniamericana.

Zlav, G. (2003). Codificación de los productos. logística de almacenes. http://logisticreference.blogspot.

com/2013/02/codificacion-de-los-productos.html

Downloads

Published

2022-12-01

Issue

Section

Artículos

How to Cite

López Pontón, P., Morales Madariaga, V., Moya Polo, K., Romo De La Hoz, Y., & Torres, C. (2022). Effects of price desynchronization on customer trust. Americanista Revista Académica , 1(1), 21-26. https://publicaciones.americana.edu.co/index.php/amereva/article/view/586

Similar Articles

1-10 of 29

You may also start an advanced similarity search for this article.